Teamlead Customer Service

Toegevoegd 25/11/2025

  • Je krijgt de kans om écht impact te maken binnen een internationale organisatie
  • Je werkt in een team waar samenwerking, initiatief en plezier centraal staan

Over onze klant

Dit internationale energie bedrijf is actief in over de gehele energie-waardeketen. Vanaf het inzamelen van grondstoffen, de productie hiervan, transporteren en opslaan hiervan, tot de verkoop aan eindklanten. In een veranderende energiesector zijn de juiste mensen voor hen essentieel om de energietranisatie tastbaar te maken.

Functieomschrijving

Als Teamlead Customer Service ben je verantwoordelijk voor de volgende taken:

  • Het aansturen, begeleiden en motiveren van je teamleden.
  • Meewerken aan projecten rondom procesverbetering en de implementatie van nieuwe systemen.
  • Klanten te woord staan en hun vragen, klachten of wijzigingsverzoeken zorgvuldig afhandelen.
  • Commerciële ondersteuning bieden bij het aantrekken van nieuwe klanten.
  • Binnenkomende telefoontjes en e-mails aannemen, verwerken en netjes archiveren.
  • Klantgegevens invoeren en up-to-date houden, inclusief het beheren van contracten voor nieuwe klanten.
  • Klanten informeren over producten en diensten op een duidelijke en klantvriendelijke manier.
  • De kredietwaardigheid van zowel potentiële als bestaande klanten beoordelen.
  • Actief bijdragen aan een hecht en goed functionerend team waar kwaliteit en teamspirit vooropstaan.

Profiel

Als Teamlead Customer Service herken jij jezelf in het volgende:

  • Bij voorkeur een afgeronde mbo-opleiding, in commerciële administratieve richting;
  • Heeft minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Administratieve accuratesse en oog voor de behoefte van de klant;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, in woord en geschrift;
  • Beschikbaarheid van 40 uur per week.
  • Je bent een flexibele teamspeler met coachende kwaliteiten;
  • Je bent helder en concreet in je communicatie;
  • Je beschikt over commercieel inzicht en laat kansen niet liggen;

Aanbod

Wat je kunt verwachten:

  • Een uitdagende job met volop ontwikkelmogelijkheden binnen een dynamische organisatie met leuke collega's;
  • Een goed salaris met goede secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • De mogelijkheid om interne opleidingen en trainingen te volgen;
  • Veel extra's voor medewerkers, zoals een mooie fietsregeling, korting op een fitness abonnement, met een vaste korting tanken en een mobiliteitspas;
  • Een platte organisatiestructuur met nauwe banden met het senior management van het bedrijf.
Contact
Mark de Hoop
Referentienummer
JN-112025-6888633

Vacature samenvatting

Sector
Sales Administration
Sub Sector
Customer Service
Industrie
Energy & Natural Resources
Vacatures per locatie
Rotterdam
Contract Type
Temporary
Consultant
Mark de Hoop
Vacature referentie
JN-112025-6888633
Kantoor of thuiswerk
Thuiswerken/hybride