Claims Handler Interim/ZZP

Added 23/10/2025

  • Werken bij een moderne spoortwegonderneming.
  • Het bedrijf streeft naar een efficiënt en duurzaam goederenvervoer per spoor.

About Our Client

Deze klant is een spoorwegonderneming die in 2016 is opgericht. Ze staan bekend om hun moderne locomotieven en goed opgeleide machinisten. Het bedrijf transporteert verschillende soorten producten voor een diverse klantenportefeuille. Deze klanten variëren van rederijen tot fabrikanten, grondstoffenhandelaren en logistieke dienstverleners.

Job Description

  • Zelfstandig administreren, analyseren en afhandelen van claims met betrekking tot assets en goederen;
  • Communiceren met interne en externe stakeholders, zoals advocaten, leveranciers, klanten en verzekeringsmaatschappijen;
  • Zorgdragen voor en onderhouden van een nauwkeurige documentatie van alle claimdossiers;
  • Afstemmen van juridisch complexe dossiers met interne en externe juristen;
  • Adviseren en ondersteunen bij onderhandelingen over claims en waar nodig opzoek gaan naar oplossingen om geschillen op te lossen;
  • Toezicht houden op trends in claims en doen van aanbevelingen ter verbetering van processen.

The Successful Applicant

  • 3 - 5 jaar relevante werkervaring als Claims Handler binnen de transport en logistiek. Ervaring hebt in het spoorgoederenvervoer is dat een enorme pré;
  • Je bent een kei in structuur aanbrengen in een ongestructureerde omgeving;een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Duitse of Engelse taal;
  • Je bent stressbestendig, een zelfstarter en doortastend
  • Je kan goed overzicht creëren en bewaren
  • Je gedijt goed in een dynamische omgeving;
  • Je bent 32 - 40 uur per week beschikbaar;
  • Het ligt in je aard om proactief en assertief interne en externe stakeholders te benaderen.
  • Je bent leergierig en houdt ervan om in teamverband te werken, maar je moet ook goed zelfstandig kunnen werken

What's on Offer

  • Een hecht team met leuke collega's;
  • Modern kantoorpand in hart van de Rotterdamse haven;
  • Flexibele werktijden;
  • 28 vakantiedagen o.b.v. fulltime werkweek met de mogelijkheid tot het kopen van 5 extra dagen;
  • Bonusregeling o.b.v. bedrijfs- en persoonlijk resultaat;
  • Laptop en mobiel;
  • Sportschoolkorting via mijn bedrijfsfitness; en
  • 0,23 ct per km reiskostenvergoeding of 100% reiskostenvergoeding obv OV.
Contact
Bruce Van Kesteren
Quote job ref
JN-102025-6866271

Job summary

Sector
Supply Chain
Sub Sector
Transport Management
Industry
Transport & Distribution
Jobs by location
Rotterdam
Contract Type
Temporary
Consultant
Bruce Van Kesteren
Job Reference
JN-102025-6866271